Mini babki ze szpinakiem


 Od jakiegoś czasu jestem fanką małych wypieków, prezentują się one niezwykle uroczo!
Dlatego nie mogłam się oprzeć i zakupiłam formę do mini wielkanocnych babek.
A ponieważ Wielkanoc zapowiada się mało wiosennie, postanowiłam że u mnie wiosnę będzie widać na stole.
Z tego powodu upiekłam szpinakowe babki, które udekorowałam lukrem i pistacjami.
Obecność szpinaku i banana sprawiają, że babki są bardzo wilgotne.
Są szybkie w przygotowaniu i nie wymagają użycia miksera. Polecam!
MINI BABKI ZE SZPINAKIEM
Składniki (na 6-7 sztuk):
- 300 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody
- szczypta soli
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- 120 g cukru
- 200 g mrożonego szpinaku Hortex
- 150 ml mleka
- 2 jajka
- 4 łyżki oleju
- 2 banany
- 1 łyżka ekstraktu waniliowego

Dodatkowo:
- garść pistacji
- lukier

Sposób przygotowania:
1. Do miski przesiać wszystkie suche składniki i odstawić.
2. W drugiej misce umieścić rozmrożony szpinak i banany i zmiksować do otrzymania gładkiej masy za pomocą blendera, dodać mleko, olej, jajka, oraz ekstrakt.
3. Połączyć suche składniki z mokrymi i krótko wymieszać. Ciasto nakładać do foremek prawie do pełna.
4. Wstawić formę do nagrzanego piekarnika do 170 stopni Celsjusza i piec około 20 minut, od razu po upieczeniu formę wyjąć i odstawić do przestygnięcia.
5. Upieczone babki udekorować lukrem i drobno posiekanymi pistacjami.

You Might Also Like

0 Comments