Czekoladowe muffinki z wiśnią

Podczas robienia czekoladowej babki wielkanocnej zostało mi trochę surowego ciasta, więc postanowiłam z niego zrobić muffinki.. 
Upiekły się takie równiutkie (jak nigdy), że nie mogłam się oprzeć i postanowiłam je ozdobić i zrobić zdjęcia!
Nie od dziś wiadomo, że moim ulubionym połączeniem jest czekolada i wiśnia, 
dlatego czekoladowe babeczki nadziałam wiśniową konfiturą i przyozdobiłam wiśniowym kremem.
Wyszło pysznie!
CZEKOLADOWE MUFFINKI Z WIŚNIĄ
Składniki (na ok. 12 sztuk):
Ciasto:
- 125 g masła
- 3/4 szklanki cukru
- 2 jajka
- 1 szklanka jogurtu naturalnego
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 40 g kakao

Krem wiśniowy:
- 40 g galaretki wiśniowej (ok. 0,5 opakowania)
- 100 ml wrzątku
- 200 ml śmietanki kremówki

Dodatkowo:
- 80 g konfitury wiśniowej

Sposób przygotowania:
1. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
2. Do miski przesiać mąkę, kakao, sodę i proszek do pieczenia.
3. Miękkie masło i cukier umieścić w drugiej misce i utrzeć mikserem, do otrzymania jasnej i puszystej masy.
4. Do maślanej masy wbijać jajka, jedno po drugim, cały czas ucierając. Następnie dodawać mąkę na zmianę z jogurtem, miksując tylko do połączenia składników.
5. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papilotkami do około 3/4 wysokości. Piec w temperaturze 160 ºC przez 15 - 20 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika i odstawić do przestygnięcia.
6. Galaretkę zalać wrzątkiem, wymieszać do rozpuszczenia i odstawić do przestygnięcia.
7. Wystudzone babeczki lekko wydrążyć od góry (za pomocą łyżeczki lub noża) i wypełnić konfiturą.
8. Schłodzoną śmietankę kremówkę z cukrem pudrem ubić na sztywno. Następnie dodać lekko ciepłą galaretkę i szybko zmiksować.
9. Krem przełożyć do worka cukierniczego i ozdobić muffinki.

You Might Also Like

0 Comments